Wednesday 26 March 2014

Sotong Goreng Tepung Rangup


Sapa suka makan sotong... uissshhhh i love sotong.. dari dulu hingga sekarang suka sangat sotong.. I love seafood... Hehehehehe



Sotong goreng tepung ni sebenarnya ada bnyk juga versi.. Tapi saya suka resepi saya yang ni.. Bukan apa sebab saya suka goreng sotong yang jenis rangup-rangup.. Ada setengah restoren makan dorang akan buat jenis cucur.. Tapi saya tak suka sebab kadang kecik je sotong menyorok dalam tepung tu.. Hehehehe.. Ok jom tengok resepi saya yang senang je ni..

SOTONG CELUP TEPUNG
Bahan-bahan

1/2 cawa tepung beras
1/2 cawan tepung jagung
1/2 cawan tepung ubi
sebiji telur
sekilo sotong

Cara-cara..
1. campurkan kesemua tepung.. Aida tak letakkan garam sebab sotong dah ada masinnya sendiri..
2. Celupkan sotong ke dalam telur kemudian ke dalam tepung tadi.
3. Goreng sehingga kekuning-kuningan.

Siap dah hidangan ini... Memang sedap


Sediakan sotong... Aida slalu potong bulat2 sotong ni


Telur pukul sikit


Campuran tepung


Celupkan sotong ke dalam telur


Kemudian celupkan ke dalam tepung


Goreng sotong tadi dengan api sederhana


Siap.....


Lapar plak rasa hahahahaha...

selamat menjamu selera



No comments:

Post a Comment