Sunday, 16 March 2014

Snek Kereta

Apabila keboringan melanda... kegilaan mencipta sesuatu yang menarik dalam bidang masakan makin menjadi-jadi... Hahahahahaha


Kebetulan ada semua bahan.. Choc bar smarties choc masakan dan gummy... So apa lagi masuk dapur dan mulakan misi mencipta snek kereta.. Bagus juga kan kalau buat benda ni tuk birthday anak-anak.



Senang je nak buat benda ni..




cuma susun bars ni atas papan kek.. atau apa2 saja lah.. then cairkan choc masakan secara double boiler. Picitkan sedikit choc di tepi-tepi bars untuk lekatkan chocolate smarties tu dan juga bahagian atas untuk stering dan juga pemandunya..



dah siap.. Sejukkan seketika untuk bekukan choc tadi.. Dah sejuk sedia untuk dingap...





Tengokla model makanan i.. Hahahahaa dengan tak pakai baju nya.. Selamber je sebab dah tak sabar nak makan snek kereta ni..





Selamat mencuba

No comments:

Post a comment