Wednesday, 9 December 2015

Mushroom Soup with Bread Bowl

Assalamualaikum... 

Korang dah breakfast ka belum ni.. Ha kalau belum meh nak habaq..... Mai try resepi ni.. Best kot... Letak pl mushroom soup dalam ni memang terangkat la hehehehehe



Anak2 aida buat "perak" tau dak hahahahha... Tgok boh sup dalam roti depa kata perggghhhhh canggih la roti mama ni hahahahaha... Sian anak2 i.. Slalu boh dlm mangkuk ja ni boh dlm roti depa jadi pelik la hahahahaha... Ada2 ja anak2 i ni tau....


Ok jom kita tengok resepi ni.. Aida pon cuba resepi ni dari kenalan fb..  Tq ya sis atas perkongsian.... Izinkan aida share di sini pula ye. 


Bread Bowl

Bahan A
150gm tepung roti
1 sb gula
1/4 sk garam

Bahan B
1/2 sk yis
900ml air
1 1/2 sb minyak zaitun

Cara-cara
- Campur sebati bahan A
-Masukkan bahan B dan uli sehingga elastik
-tutup bekas dan biar naik 1x ganda
-tumbuk doh tuk keluarkan angin. Bulat2kan doh sebanyak 65gm sebiji dan susun dalam loyang. Biarkan doh naik 1x ganda
-Bakar selama 12-15 min pd suhu 180 darjah celcius
-dah masak sejukkan
-Kemudian potong bahagian atas dan korek isi. Masukkan mushroom soup.





Ok dah siap.... Simple je.. Anak2 i pon hidang sat ja lesap dah semua huhuhu... i dapat makan sikit ja. Depa punya makan tak toleh dah kiri kanan huhuhu




Tak pela ibu bersabar je la kan.. Yang penting anak2 makan anak2 suka... Alhamdulillah... 

Selamat mencuba uollssss.... 
Byeeee...

2 comments:

  1. Assalam. Menarik. My boy suka makanan yg presentationnya cantik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wsalam... biasala bila cantik dorang pon jadi excited nak makan kan...

      Delete