Tuesday 30 May 2017

Bento #83 : Alice In Wonderland

Assalamualaikum...

Tema berlanjutan lagi sebelum cuti sekolah bermula.. Last day berbento tuk tahun ni... Tuk hari ni kita buat alice in wonderland... Actually nak bg nampak gelap skit la muka si alice ni skali terlebih kicap ko hahahaha.. dah mcm alice dayang senandung plak hahaha


Tuk muka nasi tu saya gaul dengan kicap then kepalkan. mata bulu ata dari seaweed lah cam biasa.. Nasi badan warnakan dan kepal. Tuk rambut dengan cekak rambut alice saya gunakan eggsheet. 

Jam tu dari roti yang dah dilenyek.. kemudian buat la nombor dia tu dr seaweed.. Ada yang tanya ada acuan ke untuk buat semua cam mata, bulu mata, rambut... Actually saya gunting sendiri ye sayang2 semua.. sebab puncher memang ada kadang xsama saiz n kadang xlekat on saya punch.. hancur semua.. so better gunting je sendiri senang.

Ok uolls semoga daoat beberapa tips hasil perkongsian bento anak-anak saya ye.. Byeeee

1 comment: